І знову «Креативна Європа» у Харкові!

І знову «Креативна Європа» у Харкові!

Початок липня не очікувано потішив цікавими подіями. Але все по порядку.

7 липня Team Europe Kharkiv разом із Національним Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні та Харківською обласною державною адміністрацією запропонували нам більш детально розглянути «Можливості програми „Креативна Європа“ для культурних та креативних індустрій Харкова».

«Креативна Європа» — це програма Європейського Союзу, спрямована на підтримку культурного, креативного та аудіовізуального секторів. З 2014 до 2020 року на підтримку європейських проектів планується виділити 1,46 мільярда євро. 31% від цієї суми спрямовується на культуру, 56% — на проекти у сфері медіа і 13% — на кросскультурні проекти. Серед проектів у сфері культури підтримуються європейські культурні платформи, європейські культурні мережі (до яких, до речі, можна приєднатися заповнивши заяву і сплативши внесок), художній переклад і проекти у галузі міжнародного культурного співробітництва. Один з пріорітетів програми це неприбутковість проекту.

З 1 січня 2016 року Україна також долучилася до цієї програми і сьогодні має свій національний офіс, який очолює пані Юлія Федів. Вона і розповіла усім присутнім у Залі для нарад 2-го під’їзду Держпрому (серед них були представники театрів, музеїв, бібліотек, музичних організацій, будинків культури, танцювальних колективів, креативних хабів, фестивалів тощо) про завдання та пріоритетні цілі цієї програми, про вимогами до країн Східного партнерства для участі у ній, умови написання грантових заявок та підготовки бюджетів, шляхи пошуку партнерів за кордоном та ін.

Так, Ю. Федів акцентувала увагу на тому, що проекти, які підтримуються Програмою ЄС «Креативна Європа», поділяються на три категорії відповідно до напрямку, максимальної суми та певних умов. Наприклад, мініпроекти мають фінансування у розмірі до 200 тис. євро, мають об’єднати партнерів із трьох країн, принаймні одна з яких обов’язково має бути членом Євросоюзу, а головне, фінансування від програми повинно складати не більше 60% від загального бюджету проекту. 40% має складати власний внесок. Для культурних організацій нашої країни це, звісно, дуже великий бар’єр. Тому Національне Бюро обговорює і з європейським представництвом програми, і з Міністерством культури України можливість того, щоби цю суму сплачувала держава, використовуючи такий інструмент, як Український культурний фонд.

Окрім того, Національне Бюро на своєму сайті http://creativeeurope.in.ua створює англо- україномовний портал потенційних учасників проектів задля полегшення проблеми пошуку партнерів для здійснення проектів, адже на момент подання заявки організація повинна мати, щонайменше, меморандуми про наміри співпрацювати, підписані із майбутніми партнерами. Окрім того, для організації, яка збирається брати участь у конкурсному відборі проектів, дуже важливо мати англомовну версію свого сайту, адже це дуже полегшує роботу експертам і впливає на їх рішення.

Отже, Національне Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні наполегливо готує нас до вересня. Адже саме з вересня до листопада, як правило, відбувається подання заявок на конкурс. До того ж, Програма ЄС «Креативна Європа» є чи не єдиним донором, який, у разі негативного рішення, повертає заявку із усіма зауваженнями, що дозволяє побачити власні помилки і врахувати це на майбутнє.

Фотогалерея: